Wortelkanaal behandeling Den Haag

Direct contact

070-381 4141

Wat is een wortelkanaal?

Tanden en kiezen bestaan uit een kroon (het zichtbare gedeelte) en 1 of meerdere wortels. De wortels zijn niet zichtbaar en zitten onder uw tandvlees. Het wortelkanaal zit in de wortel van de tand. Hier zitten de zenuwen en bloedvaten.

Wanneer heb je een wortelkanaal behandeling nodig?

Er kan een ontsteking ontstaan in het wortelkanaal. Juist bij beginnende ontsteking moet dit zo spoedig als mogelijk worden verholpen. Dat doen we bij de tandarts van Haagse Hout Tandartsen door middel van een wortelkanaalbehandeling. Hiermee zorgen we ervoor dat we de ontsteking weghalen en uw tand weer in gezonde staat kunnen herstellen.

Hoe verloopt een wortelkanaal behandeling?

De tandarts moet bij de zenuwen kunnen komen van uw tand.Door een gaatje te boren kan het ontstoken weefsel blootgelegd worden en verwijderd. Vervolgens wordt het kanaal goed schoongemaakt om verdere ontstekingen te voorkomen. Dan zorgen we ervoor dat we de tand opvullen en netjes dichtmaken zodat er geen vuil of bacteriën meer in de wortel terecht kunnen komen.

Tand vullen of een kroon?

De tandarts vult de tand of kies of vervangt de tand en plaatst een kroon. Dat laatste is alleen nodig als de tand of kies te veel is verzwakt om hem nog te kunnen vullen. Doordat de wortel na de behandeling geen zenuwen meer bevat kan deze geen pijnprikkels meer geven.

Pijnklachten van een wortelkanaalbehandeling

Een wortelkanaalbehandeling doet geen pijn, maar kan wel vervelend aanvoelen. We gebruiken hierom een verdoving zodat de wortelkanaalbehandeling pijnloos kan worden uitgevoerd. Na de behandeling kunt u eventuele pijnklachten wegnemen door Ibuprofen of een andere ontstekingsremmer te nemen.

Wortelkanaalbehandeling regio Den Haag

Bent u  dus op zoek naar een goede tandarts in Den Haag die een wortelkanaalbehandeling met persoonlijke aandacht uitvoert? Dan bent u bij Haagse Hout Tandartsen aan het juiste adres.

Tandarts Den Haag

Wilt u zich bij onze praktijk inschrijven?

Vul het formulier in

Na het indienen van het formulier nemen wij binnen 1 werkdag contact met u op

Inschrijfformulier
Wanneer bent u voor het laatst gezien door een tandarts?